برندینگ

پیوندهای روزانه

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دیجیتال مارکتینگ، به مانند چتری است که انواع روش‌های بازاریابی که با استفاده از اینترنت انجام می‌شوند را پوشش می‌دهد. دیجیتال مارکتینگ شامل مواردی مانند طراحی و توسعه وب‌سایت و اپلیکیشن، سئو، گوگل ادوردز، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی اپلیکیشن است، اما به هیچ عنوان محدود به اینها نیست و کانال‌های بازاریابی بسیاری را تحت پوشش قرار می‌دهد. دیجیتال مارکتینگ از طریق ارائه همزمان و یکپارچه ابزارها و تکنولوژی مورد نیاز، به برندها و کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه خود که در کانال‌های مختلف حضور دارند، دسترسی پیدا کنند. بازاریابی موثر چیزی نیست جز ارتباط با مخاطب در بهترین زمان و مکان؛ به لطف اینترنت، دستیابی به بازاریابی موثر امکان‌پذیر است.

https://ads.google.com/home

هرچه کسب‌وکارها و برندهای بیشتری به دیجیتال مارکتینگ روی می‌آورند، نیاز به مشاورین بازاریابی دیجیتال هم بیشتر احساس می‌شود؛ مشاورینی که از تسلط خوبی نسبت به تمامی روش‎های دیجیتال مارکتینگ برخوردار باشند. مشاورین بازاریابی نقش بسیار مهمی را در توسعه کسب‌وکارها ایفا می‌کند. این افراد می‌توانند فاصله یا گپ بین کسب‌وکارها و دنیای آنلاین را پر کنند و به صاحبان کسب‌وکار کمک کنند تا به درستی برند، محصولات و خدمات خود را به مردم معرفی کنند و در نهایت، موجب فروش بیشتر محصولات و خدماتشان شوند.


اما آیا وظیفه یک مشاور بازاریابی دیجیتال، محدود به فروش بیشتر محصولات و خدمات آن کسب‌وکار است؟ در این پست، قصد داریم یک مشاور دیجیتال مارکتینگ یا مشاور بازاریابی دیجیتال را معرفی کنیم و وظایف و مهارت‌های او به عنوان مشاور را شرح دهیم. در پایان نیز به این نکته اشاره می‌کنیم که چه کسانی به مشاور بازاریابی دیجیتال نیاز دارند.


 


مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟



بسیاری از بازاریابان تصور می‌کنند که تنها راه رسیدن به موفقیت شغلی، کار کردن به عنوان یک کارمند تمام وقت است؛ اما گزینه‌های دیگری برای موفقیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ نیز وجود دارد: کار کردن به عنوان یک مشاور بازاریابی مستقل. تعریف مشاور دیجیتال مارکتینگ، بسته به نوع شرکت و محصول متفاوت است، اما وظیفه اصلی یک مشاور، ایجاد پل بین کسب‌وکارها و دنیای آنلاین است. یک مشاور بازاریابی دیجیتال، کسی است که دانش، تخصص و مهارت بالایی در روش‌های بازاریابی آنلاین دارد و می‌‌تواند مشتریان را به کسب‌وکار مورد نظر جذب کند و در نهایت، به نتایج و اهداف دلخواه صاحب کسب‌وکار دست پیدا کند. اما یک مشاور بازاریابی دیجیتال موفق باید توانایی‌ و تخصص بالایی در همه روش‌های دیجیتال مارکتینگ داشته باشد. هر کسی نمی‌تواند در این کار ورود کند و موفق باشد. مانند هر شغل دیگری، این کار هم مزایا و مضرات خاص خودش را دارد. پس از خواندن این پست می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا مشاور بازاریابی بودن، شغل مناسبی برای شما خواهد بود یا خیر؟


 


شرح وظایف یک مشاور دیجیتال مارکتینگ



وظیفه یک مشاور بازاریابی بسته به نوع شرکت و پروژه، متفاوت است؛ اما اصلی‌‌ترین هدف یک مشاور بازاریابی، مستقل از نوع پروژه و شرکت، راهنمایی و کمک به شرکت‌ها به بهینه‌ترین شکل ممکن در راستای جذب مشتریان بیشتر و متعاقباً، فروش بیشتر است. برخی به اشتباه تصور می‌کنند که یک مشاور دیجیتال مارکتینگ باید با همه جوانب تبلیغات روبرو ‌شوند و هر مسئله‌ای را حل ‌کنند. اما در واقعیت، چنین اتفاقی نمی‌افتد. اگه کسب‌وکاری چنین انتظاری دارد، باید به جای همکاری با یک مشاور بازاریابی، با یک آژانس تبلیغاتی تماس بگیرد. یک مشاور بازاریابی تنها می‌تواند با کسب‌وکارها همکاری کند و به آنها کمک کند تا مشتریان قبلی خود را حفظ و مشتریان جدیدی را جذب کنند.


یک مشاور بازاریابی برای ارائه راه حل‌های مفید، باید مدل کسب‌وکار آن شرکت را بررسی و در نهایت، یک استراتژی بازاریابی دیجیتال که به دستیابی اهداف آن شرکت منجر می‌شود، طراحی کند. همانطور که گفته شد، تمرکز اصلی یک مشاور بازاریابی، به نوع شرکت، نیازها و اهداف آن کسب‌وکار بستگی دارد.


موارد زیر، تعدادی از وظایف و مسئولیت‌هایی است که یک مشاور بازاریابی بر عهده دارد.


یافتن فرصت‌های جدید برای کسب‌وکار با هدف حفظ مشتریان قبلی و جذب مشتریان جدید

بررسی روش‌های بازاریابی کنونی شرکت (سئو، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ …)و ارائه پیشنهاداتی جهت بهینه‌سازی تبلیغات

بهبود برندینگ شرکت

بهبود تعامل و ارتباط مشتریان از طریق اجرای کمپین‌های خلاقانه در شبکه‌های اجتماعی

ایجاد پلتفرم‌هایی برای ارائه محتوای خوب مانند بلاگ و لندینگ پیج‌های جذاب و به کارگیری سئو برای بیشتر دیده شدن محتواهای تولید شده

برنامه‌ریزی، اجرا و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی در کانال‌های مختلف

استفاده از ابزارهای تحلیل برای سنجش میزان موفقیت کمپین‌ها و بهینه‌سازی کمپین‌ها با استفاده از نتایج بدست آمده

در کالج تپسل بخوانید!  بررسی مدل پیاده‌سازی اپلیکیشن جدول پلاس

به طور کلی، وظایف مشاورین تبلیغاتی بسیار متنوع و گسترده است. آنها پیشنهاد می‌دهند، برنامه‌ریزی می‌کنند، تحقیق می‌کنند تا مطمئن شوند که کسب‌وکار مورد نظر راه درستی را در پیش گرفته و از بازاریابی دیجیتال بهترین استفاده را می‌کنند.


 


یک مشاور دیجیتال مارکتینگ خوب چه مهارت‌هایی دارند؟

مانند هر شغل دیگری، یک مشاور دیجیتال مارکتینگ نیز باید دارای مهارت‌ها و توانایی‌های مشخص باشد تا به موفقیت برسد. مشاور تبلیغات دیجیتال بودن، یعنی مهارت استفاده از قدرت اینترنت و دنیای دیجیتال به عنوان ابزاری برای بازاریابی بهینه یک برند یا کسب‌وکار. مشاور بازاریابی دیجیتال باید بداند هر یک از پلتفرم‌های دیجیتال مارکتینگ چه کاربردی دارند و ارتباطشان با یکدیگر چگونه است. برای انجام این وظایف چه مهارت‌هایی نیاز است؟


۱- توانایی آنالیز داده



یک بخش مهم مشاور بازاریابی دیجیتال بودن، توانایی آنالیز داده، استفاده از آنالیتیکس برای سنجش میزان موفقیت کمپین‌ها و در نهایت، ارائه پیشنهادهای خوب برای بهینه‌سازی شیوه‌های بازاریابی آن شرکت است. برای انجام راحت‌تر این کار، ترکیبی از مهارت‌های فنی و قدرت حل مسئله خلاقانه بسیار مفید و ارزشمند است.


 


۲- توانایی تعیین اهداف درست و قابل دسترس



به علاوه، مشاورین بازاریابی باید تمامی فعالیت‌های خود را با تمرکز بر هدف اصلی شرکت، انجام دهند. بنابراین، توانایی تعیین اهداف قابل دسترسی هم برای کسب‌وکارها بسیار مهم است؛ چرا که همواره نتیجه کمپین‌ها و موفق بودن یا نبودن آن برای صاحبان کسب‌وکار اهمیت دارد. در صورتی که یک مشاور بازاریابی، اهداف غیرقابل دسترس و غیرواقعی تعیین کند، کسب‌وکار مورد نظر نمی‌تواند به آن اهداف برسد که باعث نارضایتی مشتریان می‌شود. به همین دلیل است که انتخاب اهداف هوشمند (SMART goal) توسط مشاور بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است. اهداف هوشمند به چه معنا است؟


(Specific (Simple، Sensible، Significant

(Measurable (Meaningful، Motivating

(Achievable (Agreed، Attainable

(Relevant (Reasonable، Realistic، Result-based

(Time bound (Time-based، Time-limited، Time-sensitive

 


۳- تمایز بین استراتژی و تاکتیک



نکته مهم دیگری هر مشاور بازاریابی باید به آن دقت کند، تمایز بین استراتژی و تاکتیک است. این دو مورد مفهوم یکسانی ندارند.


استراتژی، برنامه عملیاتی برای رسیدن به یک هدف مشخص است. در حالی که، تاکتیک، اقدام خاصی است و در واقع، بخشی از استراتژی محسوب می‌شود. درک عمیق این موضوع، برای تبدیل شدن به یک مشاور تبلیغاتی خوب ضروری است.


 




 


به عنوان مثال:


به فردی، یک کتاب رنگ‌آمیزی می‌دهید و آن فرد نیز بین خطوط و با رعایت مرز خطوط، رنگ‌آمیزی را انجام می‌دهد. (تاکتیک)

بدون وجود خطوط (استراتژی)، آن کتاب بسیار آشفته و به هم ریخته می‌شد.

 


۴- شنونده خوبی بودن



علاوه بر موارد گفته شده، یک مشاور بازاریابی خوب باید شنونده خوبی هم باشد تا بتواند به دیدگاه مناسبی نسبت به کسب‌وکار، نیازهای آن کسب‌وکار و سایر مسائل موجود برسد. یک مشاور تبلیغات خوب می‌داند که گوش دادن و درک مشکلات یک کسب‌وکار، یکی از مهارت‌های ضروری است. تمامی کسب‌وکارها به نوبه خود منحصر به فرد هستند و به صرف زمان و توجه نیاز دارند تا نیازها و مسائل آنها کاملاً درک شوند.


 


۵- مهارت اولویت‌بندی کارها و تصمیم‌گیری هوشمندانه



بخش مهمی از وظایف یک مشاور دیجیتال مارکتینگ خوب، گردآوری داده‌ها، منظم کردن آن داده‌ها، رسیدن به بینش کلی نسب به شرکت و تحلیل آن داده‌ها به منظور ارائه پیشنهادهایی برای شرکت است. این پیشنهادها باید بتواند در بخش مارکتینگ آن شرکت تعادل ایجاد کند و به اولویت‌بندی کارها و وظایف هر فرد در شرکت کمک کند.


 


۶- مهارت رهبری و برقراری ارتباط



یک مشاور بازاریابی به منظور موفق بودن، باید مهارت‌های رهبری داشته باشد و حرفه‌ای عمل کند. وقتی شرکتی، یک مشاور بازاریابی استخدام می‌کند، از آن فرد انتظار دارد که درباره کاری که می‌خواهد انجام دهد، اعتماد به نفس داشته باشد و حرفه‌ای عمل کند. هیچ برندی دوست ندارد با مشاوری همکاری کند که از کارش مطمئن نیست و دیدگاه حرفه‌ای ندارد؛ گویی آن فرد به اندازه کافی دانش و تجربه برای انجام آن کار ندارد. به علاوه، این فرد باید مهارت بسیار بالایی در ارتباط برقرار کردن با سایرین داشته باشد.


 


پس از اینکه مهارت‌های لازم را بدست آوردید، اقداماتی وجود دارد که می‌توانید موفقیت خود را در این شغل تضمین کنید.


اعتماد کسب‌وکارها را بدست آورید.

اثرات مفید بازاریابی دیجیتال را برای مشتریان خود توضیح دهید.

قیمت مناسبی برای خدمات خود پیشنهاد دهید.

درباره هر کسب‌وکاری به صورت دقیق تحقیق کنید.

همواره به یادگیری ادامه دهید.

در کالج تپسل بخوانید!  برای شروع یک استارتاپ موفق چه شاخص هایی لازم است ؟

 


مزایای مشاور بازاریابی بودن



۱- انعطاف‌پذیر بودن شغل (Flexibility)


یک مشاور بازاریابی برنامه زمانی و مکانی منعطفی دارد و می‌تواند در هر زمان یا محلی که بخواهد کار کند. می‌تواند در خانه یا دفتر کار مشغول باشد. تنها چیزی که باید رعایت، حضور در جلسات و تحویل به موقع کارها به کارفرما است.


۲- فرصت‌های شغلی جهانی (Global Job Opportunities)


اکثر کارهای دیجیتال مارکتینگ منعطف هستند و هیچ محدودیتی ندارند؛ چرا که تنها پیش‌نیاز انجام آنها، دسترسی به اینترنت است. به همین دلیل است که اغلب مشاورین، مشتریانی از اقصی نقاط دنیا دارند. بنابراین، فرصت‌های شغلی برای این افراد گسترده‌تر است.


۳- یادگیری نامحدود (Limitless Resources)


مشاورین بازاریابی هیچ محدودیتی در یادگیری ندارند و می‌توانند هر موردی را از طریق اینترنت یاد بگیرند. به همین دلیل، اغلب این افراد به روز هستند و همواره در حال یادگیری مفاهیم و مهارت‌های بیشتری هستند.


۴- درآمد بالا (High Salary)


مشاورین دیجیتال مارکتینگ موفق می‌توانند درآمد بالایی داشته باشند. به خصوص اگر آن مشاور در در برخی زمینه‌ها که نیاز کسب‌وکارها است، تخصص بالایی داشته باشد. می‌توانید حقوق مشاورین بازاریابی که در کشورهای خارجی فعالیت می‌کنند را در مقاله میانگین حقوق مشاور دیجیتال مارکتینگ فریلنسر مشاهده کنید. البته مانند مسائل دیگر، ایران با همه کشورها فرق دارد و نمی‌توانید چنین انتظاری داشته باشید. متاسفانه داده‌های موثقی درباره میزان درآمد مشاورین دیجیتال مارکتینگ ایرانی در دست نداریم.


 


معایب مشاور بازاریابی بودن



ورود به این شغل، کار ساده‌ای است، اما دوام آوردن در این شغل دشوار است. چرا که اغلب شرکت‌ها و به خصوص برندهای ایرانی با این عنوان شغلی آشنا نیستند و به سادگی به این افراد اعتماد نمی‌کنند.


همچنین، افرادی می‌توانند در این شغل موفق باشند که صبر زیادی داشته باشند و از کارهای سخت نترسند.


به علاوه، برقراری تعادل بین کار و زندگی شخصی برای این افراد سخت است. چرا که بعضی مواقع آنقدر پروژه و کار دارند که نمی‌توانند به مسائل دیگری بپردازند و برخی اوقات، بالعکس. یک مشاور بازاریابی ممکن است در طول مدت فعالیتش با پروژه‌های با موضوعات بسیار مختلف روبرو شود و تمامی کارها را هم باید به موقع و در ضرب‌العجل تعیین‌شده تحویل دهند که این موضوع، افراد را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد.


 


چه کسانی به مشاور دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟



در اینکه مشاورین بازاریابی می‌توانند برای برخی از کسب‌وکارها و شرکت‌ها مفید باشند، شکی نیست. اما چطور باید متوجه شوید که به مشاور تبلیغات نیاز دارید و چرا نیاز دارید؟


معمولاً صاحبان کسب‌وکارها به مشاور بازاریابی نیاز دارند. فرقی نمی‌کند آن کسب‌وکار بزرگ باشد یا کوچک؛ می‌تواند یک استارتاپ کوچک باشد یا یک شرکت بزرگ. مسئله اینجاست که مشاور بازاریابی باید قادر به انتخاب بهترین و مناسب‌ترین استراتژی و تاکتیک برای هر کسب‌وکاری باشد.


به طور کلی، کسب‌وکارهایی که می‌توانند از همکاری با مشاورین بازاریابی سود ببرند، کسب‌وکارهایی هستند که …


می‌خواهند توسعه پیدا کنند و تعداد مشتریانشان بیشتر شود.

به تعیین اهداف قوی، منطقی و مناسب برای بازاریابی آنلاین خود نیاز دارند.

به یک برنامه قوی برای بازاریابی خود نیاز دارند که هم بر اهداف کوتاه‌مدت و هم بر اهداف طولانی‌مدت تاکید دارد.

برای اندازه‌گیری و آنالیز شاخص‌های کلیدی مربوط به تلاش‌های بازاریابی خود، به کمک نیاز دارند.

می‌خواهند ارتباط خود با مشتریان فعلی و آینده را بهبود ببخشند.

می‌خواهند موقعیت بازاریابی آنلاین خود در بازار نسبت به رقبای خود را بررسی کنند.

کمک مشاورین دیجیتال مارکتینگ می‌تواند منجر به توسعه و رشد کسب‌وکارها، ورود کسب‌وکارها به بازار جدید و بزرگ‌تر، بهبود موفقیت‌های کسب‌وکارها و در نهایت، افزایش درآمد کسب‌وکارها شود. همکاری با مشاورین بازاریابی برای شرکت‌هایی که دانش و مهارت کافی برای انجام امور بازاریابی دیجیتال خود ندارند، ضروری است. این کار به آنها کمک می‌کند تا از طریق استراتژی و تاکتیک مناسب در مسیر درستی قرار بگیرند و به اهداف کوتاه‌مدت و بلند‌مدت خود برسند.


همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، مقاله دیجیتال مارکتینگ امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچه کسب‌وکارها بیشتر به اهمیت بازاریابی دیجیتال پی ببرند، نقش مشاورین دیجیتال مارکتینگ نیز پررنگ‌تر خواهد شد.


   در کالج تپسل بیشتر بخوانید  https://college.tapsell.ir/who-is-digital-marketing-consultant/

منبع کالج تپسل

https://college.tapsell.ir/who-is-digital-marketing-consultant/

  • علی اسدی
  • ۰
  • ۰

سئو سایت

سئو , سئو سایت , خدمات سئوی سایت , پشتیبانی سایت , قیمت سئو , قیمت سئو سایت , هزینه سئو , هزینه سئوی سایت , تعرفه پشتیبانی و نگهداری سئو سایت ...
    Rating: 4.1 - ‎80 votes
    Jul 17, 2018 - سئو چیست ؟ سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج ...
    You've visited this page 5 times. Last visit: 4/22/19
    سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، به شما این امکان را می دهد تا به ازای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان، در نتایج اول صفحه نخست جستجوی گوگل ...
    سئو سایت در آپسئو یعنی تلاش برای ایجاد همکاری بلند مدت با مشتریان ؛ سئو با روشهای اصولی و قطعی جهت بالا آوردن سایت در گوگل ، سئو تهران : 22428931.
    You've visited this page 2 times. Last visit: 2/16/19
    سئو سایت خود را به تیمی حرفه ای بسپارید و به آسانی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را تجربه کنید و در کمترین زمان ، فروش خود را به کمک گوگل چند برابر کنید!
    سئو سایت، افزایش رتبه سایت از خدمات سئوکار است. سئو سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل را از ما بخواهید.

    سئو و بهینه سازی سایت در دیجیتال مارکتینگ یلدا با هدف دیده شدن خدمات و کسب کار شما و در نتیجه آن رونق کسب و کار شما صورت می گیرد.
    سئو سایتیا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر به جهت افزایش ترافیک و بازدید سایت بسیارمهم است. آموزش سئو و بازاریابی اینترنتی برای رسیدن به ...
    سئو سایت چیست ؟ | ارائه خدمات سئو تضمینی | ارتقا رتبه سایت در گوگل آموزش ، بهینه سازی قالب سایت ، ارائه خدمات مشاوره و کسب رتبه در گوگل ...
    Aug 23, 2018 - در این مطلب به بررسی بیش از 200 فاکتور سئو میپردازیم. ... بندی مربوط به دامنه فاکتور های مربوط به درصفحه فاکتور های سئو مربوط به سایت و...

    سئو سایت به مجموعه اقداماتی گفته می شود که رنکینگ سایت شما را در رتبه بندی موتورهای جستجو بهبود می بخشد. سئو سایت باید توسط متخصصان سئو صورت گیرد.
    • ۰
    • ۰

    سئو - سئو توسط علی حسینی


    https://www.alihosseini.org/
    علی حسینی متخصص و مشاور سئو برندهای برتر همچون علی بابا، جاباما، دیجی کالا، دیجی استایل و ... - حضور در برترین رتبه‌های گوگل حق کسب و کار شماست.
      Rating: 4.1 - ‎80 votes
      Jul 17, 2018 - سئو چیست ؟ سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج ...
      You've visited this page 5 times. Last visit: 4/22/19
      Rating: 4.3 - ‎22 votes
      سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را ...
        در سلسله درسهای SEO چیست به عنوان زیرمجموعه ای از حوزه تجارت الکترونیک سایت متمم، می‌کوشیم جدای از آشنایی با موضوع بهینه سازی موتورهای جستجو بحث سئو و ...
        سئو سایت خود را به تیمی حرفه ای بسپارید و به آسانی قرار گرفتن در صفحه اول گوگل را تجربه کنید و در کمترین زمان ، فروش خود را به کمک گوگل چند برابر کنید!
        May 22, 2018
        سئو به فرایند بهینه سازی سایت و محتوای آن گفته می شود به گونه ای که موجب افزایش جذابیت آنها برای موتورهای جستجو شده و در نتیجه، آن محتوا در هنگام جستجوی ...
          سئو سایت مسئله ایست که این روزها به بزرگترین دغدغه یک وبمستر و صاحب کسب و کار اینترنتی تبدیل شده است. سئو همان چیزی است که مشخص می کند شما کدام ...
          Rating: 4.8 - ‎114 votes
          Jul 29, 2018 - در مقاله امروز با انواع سئو، انواع تکنیک‌های آن، تاثیر الگوریتم‌های گوگل، رابطه سئو با رفتار کاربران و تمام اصطلاحاتی که در SEO استفاده می‌شود ...

          خدمات سئو سایت بصورت حرفه ای، همه خدمات مربوط به سئو را تقدیم شما می کنیم و بدانید که رتبه اول گوگل متعلق به شما خواهد بود. خدمات انجام سئو وبهینه سازی سایت.
          • علی اسدی