برندینگ

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

کوپلر چیست

انواع متعدد کوپلر

قیمت میلگرد

کوپلرها گونه های متفاوتی دارا‌هستند که از جمله می شود به مثال های پایین اشاره نمود :

 

کوپلر تبدیل

کوپلر پیچی قفل شونده

کوپلر انتهایی

کوپلر گروتی

کوپلر جوشی میلگرد و بنا

کوپلر استاندارد یا این که رزوه راستگرد

کوپلر با رزوه چپ و راست

کوپلر حالت

کوپلر برای آرماتورهای فشاری

به کارگیری از هرمورد از اشکال کوپلرها با اعتنا به مکان و وضعیت قرارگیری , زمان و شرایط بستن آرماتور گوناگون می‌باشد . به این دلیل که هر کدام از آنان برای به کار گیری در موقعیت متعدد پباده سازی گردیده اند .

قیمت میلگرد

کوپلر تبدیل

کوپلر تبدیل دارنده دو سایز گوناگون بوده و قابلیت اتصال دو آرماتور با قطرهای مختلف را آماده می نماید . این دسته کوپلرها غالبا در بالا به آرماتوری که قطر بیش تری داراست بسته می شود .

 

کوپلر پیچی قفل شونده

این گونه کوپلر نوعی مختص از وصله های مکانیکی است و به کار گیری از آن در طول هایی که ارتفاع آرماتور نزدیک به ۲۰ سانتی متر باشد , صورت میگیرد . این مدل اتصال مکانیکی شایسته ترین روش برای پیگیری کردن میلگردهای توقع کوتاه , تعمیر و مقاوم سازی بتنی است .

 

کوپلر انتهایی

کوپلر انتهایی جایگزین قابل قبولی برای خم های انتهایی تیر و ستون بوده و قادر است دور و بر را برای آرماتوربندی و بتن ریزی به میزان ۶۰ درصد مهیا نماید .

 

کوپلر گروتی

استعمال از کوپلر گروتی اضافه برای بنا های پیش ساخته به کار گیری می شود . ساختار این مدل بتن ها به طوری است که از یک طرف دارنده رزوه و از طرف دیگر دارنده محیط ای برای ریختن بتن گروت هستند . به کارگیری از این کوپلر در قطعات پیش ساخته نظیر تیر , ستون یا این که دیوار قابلیت پذیر است .

کوپلر جوشی میلگرد و بنا

به کارگیری از کوپلر جوشی میلگرد و بنا قابلیت اتصال آرماتور به بنا فلزی را ساخت می نماید . جوشکاری این مدل کوپلرها نیاز به گرمایش نداشته و قابل جوشکاری می‌باشند .

 

کوپلر استاندارد

کوپلر استاندارد که با اسم کوپلر رزوه راستگرد هم شناخته می شود , در همگی بخش های بنا بتنی قابلیت و امکان استعمال داراست . از کوپلر استاندارد در مکان هایی که دست کم یک کدام از آرماتورها قابلیت چرخش داشته باشد , به کار گیری می شود . برای ایجاد این کوپلرها از میلگرد تحت عنوان مواد نخستین به کارگیری می شود .

 

کوپلر با رزوه چپ و راست

از این کوپلر در مکان هایی که هیچ از یک آرماتورها قابلیت و امکان چرخش نداشته باشند , به کار گیری می شود . طرز ساختار این مدل کوپلرها به نحوی است که با چرخاندن کوپلر رزوه های دو آرماتورو با کوپلر مشغول شده و رزوه ها تا پایان باطن کوپلر بسته می گردند .

 

کوپلر شرایط

به کار گیری از کوپلر شرایط در مکان هایی که دو آرماتور قدرتمند به جنبش نبوده و به صورت جداازهم در دو نصیب بنا بتنی قرار گرفته اند , صورت میگیرد . کوپلر حالت از یک بخش نر و ماده و یک مهر قفل کننده درست شده شده‌است .

 

کوپلر برای آرماتورهای فشاری

از کوپلر فشاری برای آرماتورهایی که ذیل توشه فشاری میباشند استعمال می شود . به کارگیری از این کوپلر به خواسته انتقال توشه فشاری در میان دو میلگرد که انتهای آن به صورت قائم بریده شده‌است , صورت میگیرد .

  • ۹۹/۰۱/۰۹
  • علی اسدی

نظرات (۶)

  • انجام پایان نامه ارشد
  • بسیار عالی!

  • خرید میلگرد
  • ممنون عالی بود

  • طراحی سایت
  • خیلی ممنون

    مطلب خیلی خوبی بود

    بسیار مفید و عالی

    زیبا بود

    عالی بود 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی