برندینگ

پیوندهای روزانه

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کوپلر چیست

انواع متعدد کوپلر

قیمت میلگرد

کوپلرها گونه های متفاوتی دارا‌هستند که از جمله می شود به مثال های پایین اشاره نمود :

 

کوپلر تبدیل

کوپلر پیچی قفل شونده

کوپلر انتهایی

کوپلر گروتی

کوپلر جوشی میلگرد و بنا

کوپلر استاندارد یا این که رزوه راستگرد

کوپلر با رزوه چپ و راست

کوپلر حالت

کوپلر برای آرماتورهای فشاری

به کارگیری از هرمورد از اشکال کوپلرها با اعتنا به مکان و وضعیت قرارگیری , زمان و شرایط بستن آرماتور گوناگون می‌باشد . به این دلیل که هر کدام از آنان برای به کار گیری در موقعیت متعدد پباده سازی گردیده اند .

قیمت میلگرد

کوپلر تبدیل

کوپلر تبدیل دارنده دو سایز گوناگون بوده و قابلیت اتصال دو آرماتور با قطرهای مختلف را آماده می نماید . این دسته کوپلرها غالبا در بالا به آرماتوری که قطر بیش تری داراست بسته می شود .

 

کوپلر پیچی قفل شونده

این گونه کوپلر نوعی مختص از وصله های مکانیکی است و به کار گیری از آن در طول هایی که ارتفاع آرماتور نزدیک به ۲۰ سانتی متر باشد , صورت میگیرد . این مدل اتصال مکانیکی شایسته ترین روش برای پیگیری کردن میلگردهای توقع کوتاه , تعمیر و مقاوم سازی بتنی است .

 

کوپلر انتهایی

کوپلر انتهایی جایگزین قابل قبولی برای خم های انتهایی تیر و ستون بوده و قادر است دور و بر را برای آرماتوربندی و بتن ریزی به میزان ۶۰ درصد مهیا نماید .

 

کوپلر گروتی

استعمال از کوپلر گروتی اضافه برای بنا های پیش ساخته به کار گیری می شود . ساختار این مدل بتن ها به طوری است که از یک طرف دارنده رزوه و از طرف دیگر دارنده محیط ای برای ریختن بتن گروت هستند . به کارگیری از این کوپلر در قطعات پیش ساخته نظیر تیر , ستون یا این که دیوار قابلیت پذیر است .

کوپلر جوشی میلگرد و بنا

به کارگیری از کوپلر جوشی میلگرد و بنا قابلیت اتصال آرماتور به بنا فلزی را ساخت می نماید . جوشکاری این مدل کوپلرها نیاز به گرمایش نداشته و قابل جوشکاری می‌باشند .

 

کوپلر استاندارد

کوپلر استاندارد که با اسم کوپلر رزوه راستگرد هم شناخته می شود , در همگی بخش های بنا بتنی قابلیت و امکان استعمال داراست . از کوپلر استاندارد در مکان هایی که دست کم یک کدام از آرماتورها قابلیت چرخش داشته باشد , به کار گیری می شود . برای ایجاد این کوپلرها از میلگرد تحت عنوان مواد نخستین به کارگیری می شود .

 

کوپلر با رزوه چپ و راست

از این کوپلر در مکان هایی که هیچ از یک آرماتورها قابلیت و امکان چرخش نداشته باشند , به کار گیری می شود . طرز ساختار این مدل کوپلرها به نحوی است که با چرخاندن کوپلر رزوه های دو آرماتورو با کوپلر مشغول شده و رزوه ها تا پایان باطن کوپلر بسته می گردند .

 

کوپلر شرایط

به کار گیری از کوپلر شرایط در مکان هایی که دو آرماتور قدرتمند به جنبش نبوده و به صورت جداازهم در دو نصیب بنا بتنی قرار گرفته اند , صورت میگیرد . کوپلر حالت از یک بخش نر و ماده و یک مهر قفل کننده درست شده شده‌است .

 

کوپلر برای آرماتورهای فشاری

از کوپلر فشاری برای آرماتورهایی که ذیل توشه فشاری میباشند استعمال می شود . به کارگیری از این کوپلر به خواسته انتقال توشه فشاری در میان دو میلگرد که انتهای آن به صورت قائم بریده شده‌است , صورت میگیرد .

  • علی اسدی
  • ۰
  • ۰

میلگرد های متنوع

قیمت میلگرد منفی بایستی با به حساب آوردن ۱۵ درصد لنگر خمشی میانه دهانه در محل محل تکیه دادن تعبیه و نصب شود . درصورتی که که محل تکیه دادن میانی باشد , محاسبه آن مبتنی بر بیش ترین میزان لنگر خمشی دهانه های طرفین صورت میگیرد .

عموما تیرچه ها همراه با دو راز مفصل , فرض و پباده سازی می‌شوند . این در حالی است که مدام یه خرده گیر و لنگر منفی در تیرچه ساخت می شود . استعمال از آرماتور منفی میتواند با گیر و لنگر منفی ساخت شده در تیرچه رویارویی کند .

از آن جایی که در دو راز تیرچه گیرایی داریم , به کارگیری از قیمت میلگرد ممان منفی امری دارای اهمیت و اضطراری میباشد .

بیشترین کاربرد میلگرد در صنعت منش و ساختمان به خواسته جبران ایستادگی کششی بتن است البته از آن در شبکه بندی ها , حافظ ها و تقویت کننده ها هم به کار گیری میشود . میلگردها در مقدار های استاندارد ساخت می گردند و به حالت های گوناگون در اعضای بتنی دارای سلاح مورد به کار گیری قرار می گیرند . در پایین به اشکال میلگرد بر حسب خصوصیات استاندارد اشاره شده‌است .

استعمال از کوپلر یا این که به عبارتی اتصالات مکانیکی , مزایای متعددی به همراه داراست که از جمله می شود به موردها ذیل اشاره نمود :

 

به کارگیری از کوپلر فراوان سهل و آسان بوده و با سریع انجام می شود .

استفاده آن می‌تواند منجر تولید اطمینان در مراحل انجام فعالیت باشد . به این دلیل‌که انتقال توشه در‌این نوع اتصالات به بتن بستگی ندارد .

کوپلر از تمامیت ساختاری برخوردار هست .

استعمال این اتصال مکانیکی ترافیک میلگرد را به دست‌کم میرساند . این در حالی است که اتصال اورلپ ترافیک قیمت میلگرد در محل اتصال را به میزان ۲ برابر نسبت به صورت معمولی ارتقا می‌دهد .

به کارگیری از وصله های مکانیکی , با کم کردن بعد ها ستون منجر صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی در مراحل اجرای پروژه میگردند .

کوپلر سبب ساز تولید انسجام در بنا می شود که اورلپ توان انجام این فعالیت را ندارد .

به کار گیری از وصله های مکانیکی منجر تولید یکپارچگی بیش تری در بنا می شود .

کوپلرها در مقایسه با اورلپ از پایداری بیش تری در قبال بارهای لرزه ای و بقیه حادثه ها ارگانیک برخوردار می‌باشد .

به کار گیری از کوپلر یا این که به عبارتی وصله های مکانیکی سبب ساز حذف میلگردهای مازاد می شود .

به کار گیری کوپلر به جای اورلپ قابلیت به کار گیری از آرماتورهایی در سایزهای بزرگ خیس را در ستون با بعد ها کوچک خیس مهیا می نماید . همین فرمان سبب پباده سازی مقرون به صرفه شده و قابلیت به کارگیری حداکثری از محیط در پلان را مهیا می نماید .

به کار گیری از اتصالات مکانیکی , سبب کاهش هزینه حقوق و دستمزد کارخانه ها و ارتقا سرعت و در فیض صرفه جویی در هزینه ها شود .

از آن جایی که استعمال از کوپلرها از راه‌بندان میلگردها پرهیز به کار آورد , قرار دادن میلگردها در شبکه را سهل می نماید .

  • علی اسدی